Om föreningen

Vår förening har som ambition att skapa ett trivsamt boende för alla medlemmar, och samtidigt hålla avgiften låg. Föreningen bildades 2001 och i flera år var det främst norrmän som bodde i föreningen. På senare år har fler och fler svenskar flyttat in och nu bor här personer i olika åldrar och med olika bakgrund. Föreningen är ekonomiskt stabil och har under senare år genomförts flera större renoveringar utan att för den sakens skull dras med stora skulder. Fönster och balkongdörrar byttes 2003, under 2005 installerades bergvärme i samtliga hus, under 2014 lades taken på fastigheterna om, 2016 renoverades avloppsstammar genom relining och 2017 installerades reningssystem för värmeledningar och tappvatten..

Gemensamt i föreningen finns det tillgång till tvättstuga samt en föreningslokal som kan användas för fester och andra sammankomster. På innergården finns en uteplats med grill. På föreningens mark finns ett flertal parkeringar och bara några meter från husen finns det gott om kommunala parkeringar – parkering på alla dessa plaster är gratis.

Klicka här för att läsa stadgar, ordningsregler och de senaste årens årsredovisningar.

Innergård, hus och parkering sett från Högalidsgatan